ارائه بسته های نرم افزاری حسابداری

بهترین اطلاعات نرم افزاری و مالی و فروشگاه ساز اینترنتی

ارائه بسته های نرم افزاری حسابداری

بهترین اطلاعات نرم افزاری و مالی و فروشگاه ساز اینترنتی

هوشمند سازی فروش یعنی چی؟

آیا هوشمند سازی فروش میتوانند به دارای تعهد سازی مشتریان یاری دهد؟

 

شعور درست از مشتریان و رفتارهای آنان، یک عنصر اصلی در ارتقاء فروش میباشد. ولی هوشمند سازی فروش و به کارگیری سفته چیست؟ از داده‌های مؤثر، میتواند یک گام مؤثر در دارای مسئولیت سازی مشتریان باشد. با ظهور فناوری‌های نو بیزنس الکترونیک، خرده فروش‌ها و عمده فروش‌ها بیشتر از گذشته میتوانند با مشتریان خویش در تماس باشند. آن هم در حالتی که پراکندگی مشتریان از لحاظ جغرافیایی میتواند بسیار پهناور باشد. استعمال از طریق‌های نوآورانه و هوشمند برای فروش، میتواند سبب ارتقاء منفعت، بالا رفتن ترازو تعامل با مشتری و ساخت ارتباط ها استوار با او گردد. بنابراین، می‌اقتدار انتظار وفاداری بیشتری از مشتریان خویش داشت. درین نوشته‌علمی ارزیابی میکنیم که هوشمند سازی فروش از چه رویه‌هایی میتواند معیار وفاداری مشتریان مارا بالا برنده شود. بدین ترتیب در شرایطی‌که مشتریان بالقوه خویش را دارید ولی میخواهید آن ها را به مشتریان مستمر خویش تبدیل فرمایید، تا انتهای این نوشته ی علمی با ما همپا باشید.

  

ادامه مطلب ...

راهنمایی در مورد ماهیت حساب ها در حسابداری

ماهیت اکانت در حسابداری

 

به‌طور کلی بزرگترین معادله حسابداری دربرگیرنده قسمت بودجه ها در جهت راست و بدهی ها و سرمایه در جهت چپ میباشد:

 

میزان دارایی = بدهی + سرمایه

 

به اکانت هایی که وابسته به سمت راست معادله حسابداری باشند “اکانت با ماهیت بدهکار” گفته میشود؛ مثل موجودی انتقاد و خزانه ، اکانت های دریافتنی ، موجودی محصول ، میزان دارایی های اثبات ، هزینه ها و بهای مجموع گردیده.

 

به اکانت هایی که وابسته به سمت چپ معادله حسابداری باشند “اکانت با ماهیت بستانکار” گفته می گردد؛ مثل اکانت های پرداختنی ، وام ها ، سرمایه ، درآمد و فروش .

 

به این ترتیب ارتقاء در اکانت های با ماهیت بدهکار در ردیف بدهکار تصویب می‌شود و کاهش در اکانت های با ماهیت بدهکار در ردیف بستانکار تصویب می‌شود. ولی ارتقاء در اکانت های با ماهیت بستانکار در ردیف بستانکار تصویب میشود و کاهش در اکانت های با ماهیت بستانکار در ردیف بدهکار تصویب می‌گردد.

حسابهای موقت

 

حسابهای موقت یا این که فایده و زیانی، حسابهایی می باشند که با نقطه پایان یافتن زمان مالی با یک اکانت واسطه بسته گردیده و باقی‌مانده آن ها به عصر مالی بعد از آن جابجایی نمی یابد.

 

حسابهای مرتبط با شکل منفعت و ضرر و زیان جزء حسابهای موقت می باشند، چون باقی مانده این حسابها ( درآمد/فروش ، خرید ، مخارج بدون واسطه خرید ، رجوع از فروش و تخفیفات ، رجوع از خرید و تخفیفات ، تخفیفات نقدی داد و ستد و همگی هزینه ها ) به اکانت خلاصه بهره و ضرر که به عبارتی اکانت واسطه میباشد بسته می گردند.

 

ما‌نده اکانت خلاصه منفعت و ضرروزیان ، فایده یا این که خسارت ویژه زمان مالی میباشد که به اکانت منفعت و ضرر انباشته که یک اکانت مستمر میباشد منتقل می شود. در فیض در نقطه پایان عصر مالی ، باقی‌مانده ای از این حسابها نیست که به زمان مالی بعد از آن منتقل خواهد شد.

حسابهای همیشگی

 

حسابهای همیشگی یا این که ترازنامه ای همانطوری که از نامشان پیداست ، مستمر اند. بعبارتی ما‌نده آن‌ها مرتبط با یک زمان مالی نبوده و در نقطه پایان هر زمان مالی باقی‌مانده آن ها به عصر مالی آنگاه منتقل میشود.

 

حسابهای موجودی عیب گیری و خزانه ، حسابهای دریافتنی/پرداختنی ، موجودی مواد و جنس ، پیش دریافتها و پیش پرداختها از این تیم اند.

حسابهای ترکیب

 

این حسابها همانطوری که از نامشان پیداست ، مخلوطی از حسابهای مستمر و فعلا اند. به این ترتیب در نقطه پایان عصر مالی ، با به کارگیری از تعدیلات، آن بخش از باقی‌مانده اکانت را که جزء حسابهای موقتا میباشد می بایست تحت عنوان درآمد/هزینه عصر شناسایی خواهد شد و به خلاصه فایده و ضرر و زیان بسته می گردند و الباقی که جزء حسابهای همیشگی میباشد به ترازنامه نقطه نهایی زمان منتقل می شود.

 

پیش پرداختهای هزینه ، پیش دریافتهای درآمد مثال ای از حسابهای ادغام می باشند.

تفاوت تراز آزمایشی با ترازنامه

 

در تراز آزمایشی باقی مانده مجموع اکانت ھا “اکران” داده میشود ، اعم از اکانت ھای دایم و موقت که قادر است بسته به نوع کدینگ کمپانی در سطح حسابهای آحاد ، مشخص و تفضیل تنظیم خواهد شد و معمولا هم در نقطه پایان هر ماه از سیستم مالی دریافت میشود اما در ترازنامه تنها باقی مانده اکانت ھای همیشگی کمپانی آنهم در نقطه پایان هر عصر مالی “گزارش” می‌شود. بعبارت دیگر ترازنامه گزارشی میباشد که ما‌نده تیم داراییهای کمپانی ( موجودی انتقاد ، حسابهای دریافتنی ، موجودی مال و…) در سوی راست و باقیمانده بدهی ها و سرمایه کمپانی در سوی چپ گزارش می گردد.

تفاوت بهای مجموع گردیده کالای درست شده با بهای آحاد گردیده کالای فروش رفته

 

بهای آحاد گردیده کالای درست شده به نوعی مشمول موجودی مواد نخستین ، حقوق و دستمزد و سربار های تشکیل داد میباشد که در نصیب راست ترازنامه به عنوان موجودی متاع با ماهیت بودجه محافظت می گردد. وقتی که مال به فروش می‌رسد بهای کل گردیده کالای تشکیل شده از انبار بیرون می‌شود و به بهای تک تک گردیده کالای فروش رفته تبدیل می‌گردد که به نوعی در شکل اکانت بهره و ضرر و زیان کاهنده اکانت درآمد فروش میباشد.

 

به روایتی بهای آحاد گردیده کالای تشکیل‌شده یک اکانت مستمر و بهای مجموع گردیده کالای فروش رفته یک اکانت موقت است.

ماهیت اکانت فروش در حسابداری

 

شرکتهای بازرگانی با فروش کالای خویش درآمد کسب می نمایند که درآمد حاصله در اکانت فروش یا این که فروش جنس تصویب میگردد و اکانت فروش حسابی میباشد که متساوی ارزش فروش کالاهایی که در طی زمان مالی به صورت عیب گیری یا این که نسیه به فروش می رسند بستانکار میگردد. اکانت فروش ماهیت بستانکار داشته و با تصویب بستانکار افزاش یافته و با تصویب بدهکار کاهش می‌یابد.

ماهیت پیش پرداخت در حسابداری

 

در مواقعی ممکن میباشد پیش از اینکه هزینه ای حادثه بیافتد وجه تمام هزینه برای مدتی سپس بطور یکجا پرداخت گردد مثل پرداخت اجاره ۶ ماه آینده محل کار یا این که دفتر و یا این که پرداخت حق بیمه یکساله ساختمان که درین مفاد زیرا هنوز هزینه ای رخداد نیافتاده، مبلغ پرداختی را در حسابی به عنوان پیش پرداخت تصویب می کنیم.

 

در هنگامی که هزینه رخداد یعنی دوران آن گذشت از این اکانت بیرون و به اکانت هزینه سال خواسته میگردد. بدین ترتیب اکانت پیش پرداخت ماهیت بدهکار داراست. دقت داشته باشید که باقیمانده اکانت پیش پرداخت جزو داریی های سرازیر و یک اکانت همیشگی میباشد.

ماهیت درآمد در حسابداری

 

درآمد نتایج فروش فرآورده یا این که سرویس ها به مشتریان میباشد که سبب ارتقاء سرمایه می‌گردد بایستی بدانیم ماهیت اکانت درامد مدام بستانکار میباشد و با تصویب بستانکار ارتقا مییابد .

ماهیت خرید در حسابداری

 

اکانت خرید حسابی میباشد که بهای کالاهای خریداری گردیده در یک زمان مالی اعم از خرید عیب گیری یا این که نسیه در آن تصویب می شود و در واقع با خرید جنس تصویب بدهکار میشود. اکانت خرید یک اکانت با ماهیت بدهکار میباشد که با تصویب بدهکار ارتقاء و با تصویب بستانکار کاهش خواهد یافت.

ماهیت حسابهای دریافتنی

 

حسابهای دریافتنی علامت دهنده مطالبات واحد تجاری از افراد و موسسات است. این اکانت ممکن میباشد از فروش متاع یا این که ارائه سرویس ها، پرداخت مساعده، پرداخت وام یا این که مواقعی از این قبیل تولید گردد. با دقت به اینکه حسابهای دریافتنی جز بودجههای واحد اقتصادی میباشد و بودجه ها نیز ماهیت بدهکار دارا‌هستند ماهیت حسابهای دریافتنی هم بدهکار میباشد.